FAQ

Hvorfor skal jeg bestille hotell hos cityhotels.no?

Cityhotels.no har et av skandinavias største hotelldatabaser og vi har stadig bra tilbud og last minute-priser. Cityhotels.no åpnet i 2006 og vi har lang og bred kunnskap om hotellformidling. Vi er ofte ute og inspiserer hotellene for å holde oss oppdaterte. Vi snakker svensk og vår tjeneste er rask og tilgjengelig.

Hvordan kan cityhotels.no ha så lave priser?

Cityhotels.no har, sammen med våre leverandører, flere tusen bookinger per år. Dette gjør at vi kan presse prisene og tilby et bredt utvalg av hoteller.

Hvorfor er det billigere å booke hotellrom via cityhotels.no enn direkte fra hotellet?

Cityhotels.no samarbeider med store internasjonale leverandører som har over 20 års erfaring i bransjen. Siden vi tilsammen har et stort antall bookinger kan vi tilby veldig gode priser.

Hva betyr at et hotell er på forespørsel?

Hotellet på forespørsel når vårt room allotment (våre tildelte rom) er fullbooket. Velger du å booke et hotell som står på forespørsel sendes en romforespørsel automatisk til hotellet. Innen 48 timer får vi svar på om de har flere ledige rom. Dersom vi får tak i flere rom sendes en faktura direkte til deg. Dersom det ikke er ledige rom kommer vi med et forslag på et likeverdig hotell til deg.

Jeg ønsker ikke å betale med kredittkort på internett.

Hvis du ikke ønsker å betale med kredittkort, kan du ta kontakt med oss så kan vi gjøre bestillingen for deg manuelt og sende deg en faktura.

Hvordan reserverer jeg et rom?

Du booker ditt hotellrom online på cityhotels.no eller via telefon. Når hotellreservasjonen er registrert, betales den på en av to måter:

Vi sender en "hotellvoucher" (hotelldokument) til den valgte e-postadressen. Voucheren skal skrives ut og leveres i resepsjonen ved ankomst på hotellet. Hotellvoucheren er et dokument som regnes som gyldig bevis for reservasjonen.

Er det sikkert å betale med kredittkort?

Les om sikker handel i cityhotels her.

Hvilke kredittkort kan jeg bruke?

På cityhotels kan du betale med Visa,MasterCard, American Express, Diners Club, Discover credit cards og Visa Electron. Velger du et hotell der man betaler ved utsjekk, er det hotellet selv som bestemmer hvilke korttyper som er gyldige. Disse valgene kommer opp når du bestiller.

Kan jeg spesifisere hvilket rom jeg ønsker? (hvilken etasje, nære bassenget og så videre)?

Dette går ikke an å gjøre under bookingsprosessen. Derimot kan du alltid kontakte oss på et kontaktskjema eller på telefonnummer: +46 8 228 228, så skal vi formidle dine spesifikasjoner videre til hotellet. Vi kan dog ikke garantere at dine spesifikasjoner blir oppfylt.

Er romprisen per person eller per natt?

Prisene som vises på cityhotels.no er totalprisen for antall personer, rom og netter. Ingen skatter eller avgifter kommer i tillegg.

Finnes det ekstratilbud og last minute priser?

Mange av våre hoteller har spesialtilbud samt last minute priser som kan bookes av våre kunder.

Jeg fikk et ekstratilbud. Hvordan bruker jeg det?

Vi gir normalt ikke ut rabatter utenom tilbudene som vises i hotellisten. Iblant har vi spesielle kampanjer med rabattkoder som vi deler ut til våre facebookmedlemmer og tidligere kunder. For å få dette kan du like vår facebookside: http://www.facebook.com/cityhotelscom. Om du har mottatt en rabattkode men ikke finner den kan du ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.

Hotellet finner ikke min reservasjon. Når får hotellet min booking?

Rommet er booket, men navnet registreres ofte ikke før 14 dager før innsjekk. Dette er fordi hotellet ikke vil gjøre endringer i systemet sitt så tidlig. Om man har spesielle ønsker eller har booket en ekstraseng registeres navnet ditt umiddelbart.

Får jeg hotellvoucheren fra hotellet eller fra cityhotels.no?

Cityhotels.no sender både hotellvoucheren og bookingbekreftelsen. Det er også vi som administerer bookingen.

Hva skal jeg gjøre dersom jeg finner en lavere pris etter jeg har booket?

Noen internettpriser på vår hjemmeside er garantert laveste pris. Men iblant har vi kampanjer der prisene senkes ytterligere. Om du skulle finne en lavere pris etter at du har booket så er det viktig at du kontakter oss. Dersom det ikke er noen spesielle avbestillingsregler så betaler vi mellomlegget og endrer din reservasjon. Vanligvis lar dette seg gjøre.

Når trekkes pengene for bestillingen fra kontoen min?

På cityhotels.no har du ofte mulighet å betale nå eller på hotellet.

Ved betaling nå:

Ditt kort belastes når bestillingen bekreftes. Du behøver dermed ikke å tenke på betaling for rommet når du kommer til hotellet. Derimot ønsker hotellet ofte et avtrykk av ditt betalingskort når du sjekker inn. Dette er for eventuelle ekstra utgifter som du har tilgang til, som minibar, bar og restaurant.

Ved betaling på hotellet:

Du betaler ingenting ved bestilling, men ved utsjekk på hotellet. Ved bestilling sender vi kortdata kryptert til hotellet, som da fungerer som en sikkerhet. Kortet må være gyldig ved utsjekk fra hotellet.

Kan jeg angi spesielle romtyper eller ønsker som for eksempel connecting room, røykerom, sengetype eller tidling innsjekk?

Dette kan noen ganger velges når du booker. Om det ikke går å fylle inn informasjon om ditt ønske så kan du sende en epost med dine ønsker til oss, så hjelper vi deg å formidle dem til hotellet.

Om jeg endrer bestillingen min, får jeg samme pris da?

Det varierer på endringen du gjør. Det kan være en prisforskjell når du endrer dato eller romtype.

Kan man reservere mer enn ett rom?

Ja, man kan reservere opp til tre rom.

Hvordan gjør jeg en booking for noen andre, for eksempel en ansatt?

Du booker som vanlig og fyller inn dine personalia, deretter skriver du navnet på personen som skal sjekke inn.

Må jeg betale for første natten om jeg ikke ankommer før dagen etter, eller ankommer sent?

Ja, første natten må betales. Hotellet holder av rom til deg.

Jeg har problem med å booke online, hva skal jeg gjøre?

Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Hvordan booker jeg et hotell som oppfyller mine krav?

Les nøye gjennom hotellbeskrivelsen, og dersom det du ønsker ikke fremgår av denne kan du ta kontakt med vår kundeservice.

Hvordan endrer jeg min booking?

Da må du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg med endringene.

Koster det noe å endre bestillingen?

Det varierer fra bestilling til bestillin og regler for dette er tydelig oppgitt før bestilling og i ordrebekreftelse.

Avbestilling

Hva er avbestillingsreglene for min reservasjon?

Avbestillingsgebyret varierer for hvilket hotell og i hvilken periode du booker. Avbestillingsreglene vil tydelig komme frem når du bestillier rom, samt at de står på din ordrebekreftelse.

Hvordan avbestiller jeg min hotellbooking?

Endringer og avbestillinger må sendes skriftlig til oss via vårt kontaktskjema. Endringer og avbestillinger må sendes oss i våre åpningstider, som er mandag til fredag kl. 08-17 (kun virkedager).

Når refunderes pengene dersom jeg avbestiller tidligere fristen for gratis avbestilling?

Vi krediterer beløpet umiddelbart, men det kan drøye opp til 10 dager innen beløpet er tilgjengelig på ditt kort. Om pengene ikke er refundert innen 30 dager ber vi deg vennligst om å ta kontakt med vår kundeservice.

Kan jeg avbestille min reservasjon online?

Nei, dette er dessverre ikke mulig. Endringer og avbestillinger må sendes skriftlig til oss via vårt kontaktskjema. Endringer og avbestillinger må sendes oss i våre åpningstider, som er mandag til fredag kl. 08-17 (kun virkedager).

Blir kortet jeg betaler med debitert dersom jeg glemmer å avbestille?

Hvis du glemmer å avbestille må du som regel betale for den første natten dersom intet annet er oppgitt. Bookinger med Non Refundable/ ”ikke refunderbar pris” gir ingen tilbakebetaling.

Bekreftelse

Hva skjer når jeg gjør en booking på cityhotels.no?

Når hotellreservasjonen er gjort sendes en hotellvoucher (hotelldokument) til epostadressen du oppga når du booket. Voucheren skal skrives ut og leveres til hotellet ved ankomst. Hotellvoucheren er et verdipapir som gjelder som bevis for ditt opphold.

Hvor lang tid tar det før min booking er bekreftet?

Hotell som er merket ”ledige rom” blir bekreftet øyeblikkelig. Så sendes en bookingsbekreftelse og en hotellvoucher (hotelldokument) sendes til den oppgitte epostadressen. Hoteller som er merket ”forespurt” kan bruke opptil 48 på å gi oss tilbakemelding. Da bruker vi også lenger tid på å bekrefte ovenfor deg. Iblant kan det også være noe lenger tid dersom bookingen blir gjort i helgen.

Hvordan kan jeg finne ut om min booking er bekreftet?

Kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg.

Jeg har ikke mulighet til å skrive ut hotellvoucheren, eller har problem med dette. Hva gjør jeg?

Kontakt vår kundeservice så hjelper vi deg og sender hotellvoucheren direkte til hotellet.

Hvordan får jeg kvittering på min booking?

Når bookingen gjøres sender vi en kvittering til din epostadresse. Om du ikke finner mailen bør du se i din søppelpost ettersom den kan ha blitt lagt der. Hvis du ikke har mottatt kvitteringen kan du ta kontakt med vår kundeservice.

Hva gjør jeg om min booking ikke finnes når jeg kommer til hotellet?

Det er viktig at du tar med deg hotellvoucheren (hotelldokumentet) så hotellet kan kontakte oss. Du kan også kontakte cityhotels.no, eller vår leverandør som kan kontaktes 24 timer i døgnet. Telefonnummeret dit finner du på din hotellvoucher.

Diverse

Hva er ”Vacation Rental”(feriehus)?

Vacation Rental er en type leilighet eller hus med selvbetjenings fasiliteter. Det inneholder ofte en kjøkkenkrok med kjøleskap, fryser, microbølgeovn og så videre. Mange feriehus har separate sovesom, fullt kjøkken, ett eller flere bad, vaskemaskin og tørketrommel. Noen har også balkong eller terasse. Håndkler og sengetøy samt rengjøring og andre hotellfasiliteter inngår som oftest. Til forskjell fra hoteller der rom og priser innimellom gjelder per person, betaler man her for selve huset og et maks antall personer. De fleste feriehus med ett soverom og en sovesofa i stuen har plass til opp til fire personer. De fleste feriehusene med to soverom har plass til seks personer og feriehusene med tre soverom har som regel plass til åtte personer. Les nøye igjennom beskrivelsen for feriehuset som formidler hva som inngår og hvor mange personer som kan bo der.

Hvor henter jeg nøklene til mitt feriehus?

Dette fremgår i eposten med din hotellbekreftelse Ofte har feriehuset en resepsjon eller et kontor i nærheten der du henter nøklene.

Kan jeg bestille over telefon?

Du er velkommen til å kontakte oss på telefon. Vennligst ha kredittkortopplysningene klare. Vi tar ingen bookings- eller administrasjonsavgifter for dette. Ring oss på +47 22 33 31 33

Hvilken type kundeservice tilbyr cityhotels.no?

Cityhotels.no har vanlige åpningstider. Vennligst se under linken til kundeservice. På bekreftelsen finnes dog et døgnåpnet telefonnummer og epostadresse med en engelsktalende support. Den supporten er åpen døgnet rundt alle dager i uken. Det går også fint å ringe til oss og legge igjen en beskjed på svareren eller skrive en epost, så kontakter vi deg.

Jeg leter etter et hotell i New York. Kan cityhotels.no hjelpe meg?

Det kan vi. Cityhotels.no har lang erfaring med hotellformidling og vi reiser stadig rundt og inspiserer hoteller. Vi hjelper deg gjerne med hotell som oppfyller dine ønsker. Om du har et spesielt hotell du leter etter og ikke finner i hotellisten så kan vi hjelpe deg med det. Vi setter overnatting som første og viktigeste prioritet på reisen.

Tilbyr hotellet transport til og fra flyplassen?

De fleste hoteller tilbyr sine gjester transport til og fra flyplassen for en ekstra kostnad. Visse flyplasshotell tilbyr transporten gratis. Dette fremgår i hotellbeskrivelsen. Dersom det ikke fremgår kan cityhotels.no tilby ulike typer transport som for eksempel limousinservice eller buss for større grupper. For selskaper eller grupper som har dagsprogram kan vi skreddersy transportering etter ønske.

Finnes det parkering på hotellet? Gratis parkering? Langtids parkering?

De fleste hoteller har eller samarbeider med parkeringshus eller parkeringsplasser. Noen har gratis parkering men de fleste er betalt. Prisen på dette varierer. Visse hotell tilbyr også langtidsparkering. Dersom dette ikke fremgår i hotellbeskrivelsen kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Hva skjer om vi er mer enn to voksne på ett rom?

De fleste hoteller tillater dette mot en ekstra kostnad. Da settes det som regel inn en ekstraseng eller at det blir oppredd en sovesofa. Det er viktig at dette avtales før du sjekker inn ettersom en del hoteller har strenge regler på dette på grunn av sikkerhet.

Vi reiser med barn...kan de bo gratis med oss?

Dette varierer. Barn fra 0-2 år kan bo gratis sammen med foreldrene. Barn fra 2-12 år pleier også å få bo gratis. Barn på over 12 år er det som regel en ekstra kostnad for. Book derfor rom med barneseng eller en ekstraseng. Oppgi også barnets alder. Dersom du allerede har booket hotellrom kan du kontakte oss, så hjelper vi deg.

Finnes det ekstrasenger eller barnesenger på hotellet?

Det finnes som regel ekstrasenger og barnesenger på hotellet. Avtal dette før du ankommer. Noen dobbeltrom er for små til å sette inn en ekstra seng på. Enkeltrom kan som regel ikke bookes med ekstraseng. Derimot kan en barneseng settes inn.

Hvordan kommer man seg til hotellet?

I hotellbeskrivelsen finner du hotellets adresse, kart og som oftest en beskrivelse av hvordan du kommer deg dit.

Er frokost inkludert i hotellprisen?

Dette varierer. I Skandinavia er frokost som regel inkludert i romprisen. Dette gjelder også mange land i Europa. Utenfor Europa er frokost ikke like vanlig og inngår heller ikke i romprisen. På hotellisten står det ”inkl. frokost” dersom frokost inngår. Står det ingenting er frokosten ikke inkludert.

Hva er cityhotels.no sin tilbakebetalingspolicy?

Cityhotels.no strever hele tiden mot å gi best mulig service. Derfor ber vi våre kunder om å sende reklamasjonen til oss istedenfor hotellet. Merk at vi kun er en agent og ikke kan holdes ansvarlig for hotellstandarden eller service og lignende. En reklamasjon må sendes skriftlig på epost senest 60 dager etter utsjekk. Ved krav på erstatning tilbakebetales beløpet senest 60 dager etter behandlet reklamasjon.

Har hotellet noen aldersgrense?

Vær oppmerksom på at endel hoteller har aldersgrense. Dersom et hotell har aldersgrense fremgår dette i hotellbeskrivelsen eller i hotellets vilkår.

Finnes det noen mulighet for å skrive seg på venteliste til et fullbooket hotell?

Det går fint. Du kan booke hotell som er merket som ”forespurt” eller så kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Jeg ønsker å ta med meg kjæledyret mitt, er dette tillatt?

Dette varierer fra hotell til hotell. Vennligst ta kontakt med vår kundeservice så undersøker vi dette for deg. Iblant fremgår dette dog i hotellbeskrivelsen. Merk deg at detsom regel tilkommer et gebyr for å ta med seg kjæledyr.

Hvordan skal jeg gå frem dersom jeg har et spørsmål om en gammel reservasjon?

Vennligst ta kontakt med vår kundeservice.

Jeg her betalt på forhånd men hotellet har belastet mitt kredittkort

Undersøk først hva belastningen gjelder. Om hotellet har belastet ditt kredittkort for hotellrommet og du leverte hotellvoucheren ved innsjekk, ta kontakt med oss så skal vi rette opp i feilen som har blitt gjort.

Nettlesere

Vår webside kan vises i alle dagens moderne nettlesere. Vi tar gjerne imot forslag til forbedringer eller spørsmål om hotell eller din booking. Ta gjerne en titt på vår facebookside Vi hjelper deg mer enn gjerne!