Vilkår

Hotellklassifisering - "Stjerner"

Hotellstandarden skiller seg veldig mye fra ett land till ett annat. Et tostjerners (**) hotell i for eksempel Frankrike kan ikke sammenliknes med et tostjerners hotell i Norge. Derfor kan antall hotellstjerner være misvisende.

Hotellstjerne

Hotell med en enkel standard og enkle fasiliteter. Private eller felles toaletter og bad/dusj. Vask med varmt og kaldt vann på rommet. Vedlikeholdsstandarden står i forhold til stjernene.

Hotellstjerne Hotellstjerne

Hotell med enkel standard og enkle fasiliteter. Privat bad og toalett, telefon og TV på samtlige rom. Vedlikeholdsstandarden står i forhold til stjernene.

Hotellstjerne Hotellstjerne Hotellstjerne

Middelklassehotell med bra standard, privat toalett og bad, telefon og TV på samtlige rom. Vedlikeholdsstandarden står i forhold til stjernene.

Hotellstjerne Hotellstjerne Hotellstjerne Hotellstjerne

Hotell med høy standard, privat toalett, bad, telefon, TV og minibar/roomservice. I tillegg finnes også safe på rommet, og hotellet har restaurant, ofte med Á la carte. Vedlikeholdsstandarden står i forhold til stjernene.

Hotellstjerne Hotellstjerne Hotellstjerne Hotellstjerne Hotellstjerne

Luksushotell med veldig høy standard. Privat toalett, bad, telefon, TV og minibar/24 timers roomservice. Eksklusivt møblement, basseng, treningsrom og ofte flere restauranter. Vedlikeholdsstandarden står i forhold til stjernene.

Romtyper

Mange hotell bruker egne beskrivelser av romtypene. Her følger en generell standard for de vanligste romtypene.

  • Enkeltrom: Rom for en person.
  • Dobbelt-/tomannsrom: Rom for to personer med enten en stor dobbeltseng eller to separata senger. Vi garanterer ikke for sengetypen.
  • Dobbelt-/tomannsrom med ekstra seng: Rom for to personer med barn fra 0-12 år. Ekstrasengen kan også være en sovesofa.
  • Tremannsrom: Rom for tre personer. Tre separate senger eller en stor dobbeltseng og en enkeltseng.
  • Firemannsrom: Rom for fire personer. Fire enkeltsenger eller to store dobbeltsenger.

Bookning og reservasjon

Du booker ditt hotellrom online på cityhotels.no eller via telefon. Når hotellreservasjonen er registrert, betales den på en av to måter:

  • Direkte med kreditt- eller debetkort gjennom vår betalingsportal.
  • Ved utsjekk på hotellet, dersom dette valget ble gitt ved bestilling.

Vi sender en "hotellvoucher" (hotelldokument) til den valgte e-postadressen. Voucheren skal skrives ut og leveres i resepsjonen ved ankomst på hotellet. Hotellvoucheren er et dokument som regnes som gyldig bevis for reservasjonen.

Betaling med kredittkort

Betaling på cityhotels.no foregår på en av følgende måter, avhengig av hotelleverandør:

  • Ekstern betalingsterminal via DIBS Payment Services. DIBS håndterer transaksjonen og vi mottar beløpet for bestillingen.
  • Integrert betalingsterminal via Travelscape LLC. Expedia håndterer da bestilling, enten via sitt eget transaksjonssytem eller vi ved å sende kortdata til hotellet.

Både DIBS og Expedia tilbyr etablerte og sikre betalingsløsinger. I de tilfeller der man kan velge å betale ved utsjekk, er det hotellet selv som belaster kredittkortet ditt. Vi vil da bare sende kredittkortet til hotellet sikkerhet. Vi lagrer ikke kortdata selv.

Cityhotels.no er sertifisert av GeoTrust som er en av verdens største digitale sertifiseringsorganer. Alle kortnummer krypteres etter en autorisasjon og lagres ikke. Godkjennes ikke kortet, fullføres ikke bookingen. Ved tekniske feil skal cityhotels.no kontaktes direkte.

Priser

Vi reserverer oss før eventuelle prisfeil og valutaforandringer. Vi forbeholder oss også retten til å kunne endre priser ved større forandringer eller om prisfeil oppstår.

Hotellets egne avgifter

På noen destinasjoner i verden pålegger de lokale myndighetene hotellene å ta ut en avgift per gjest. Dette er ofte en turist- eller statsskatt (tourist- or city tax) som betales direkte til hotellet ved ankomst. Avgiftene betales som regel i hotellets lokale valuta. Noen ganger vises avgiftene på cityhotels i samme valuta som du betaler med, f.eks. NOK. Da kan det bli noe forskjell i pris på avgift når du kommer til hotellet og f.eks. må betale i EUR. Denne valutadifferansen blir ikke refundert av cityhotels.

Avbestilling

Avbestillingskostnaden varierer avhengig av hvilket hotell og hvilken sesong man velger å bestillge i. Regler for avbestilling vil alltid stå oppført på valg av hotellrom, på betalingssiden samt på ordrebekreftelsen man får tilsendt på e-post. Når du gjennomfører et kjøp godtar du disse reglene.

Endringer og avbestillinger må sendes skriftlig til oss via vårt kontaktskjema. Endringer og avbestillinger må sendes oss i våre åpningstider, som er mandag til fredag kl. 08-17 (kun virkedager).

Endringer

Endring av navn og barns alder kommer ikke til å føre til kostnadsendringer. Alle endringer er avhengig av tilgjengeligheten på hotellet.

Kostnad på endring av netter og antall personer avhenger av tilgjengelighet på hotellet og villkår spesifisert i bestillingen som er gjort. Endringer og avbestillinger må sendes skriftlig til oss via vårt kontaktskjema. Endringer og avbestillinger må sendes oss i våre åpningstider, som er mandag til fredag kl. 08-17 (kun virkedager).

Ubrukt eller forkortet hotellopphold

Du har ingen krav på erstatning for ubrukt tid på hotellet, eller om du velger å forkorte ditt opphold der.

Reklamasjoner

Ved problemer eller utilfredshet, skal alltid hotellresepsjonen kontaktes først. Om det ikke hjelper, skal cityhotels.no kontaktes umiddelbart på telefon eller på e-post. Får vi vite om det i etterkant, har du som regel ingen krav på kompensasjon. Dette for at vi må få en sjans til å rette opp eventuelle feil med en gang.

Prisendringer

Cityhotels.no reserverer seg for eventuelle prisendringer som kan oppstå i forbindelse med datafeil, valutaforandringer og andre ytre påvirkninger som faller utenfor vår kontroll.

Tekniske feil

Cityhotels.no reserverer seg for eventuelle tekniske feil som kan oppstå i forbindelse med bookingprosessen.

Kart og adresse

Vi reserverer oss for eventuelle adressefeil på vår karttjeneste.

Øvrig

Var oppmerksom på at standarden i enkelte land kan være betydelig enklere enn det man er vant med i Skandinavia.

I mange land kan vann og strøm være betydelig dyrere enn i Skandinavia. Det er derfor vanlig at man tenker seg om, og er sparsommelig med dette. Tilgangnen på varmtvann kan være begrenset, og det kan også være noe kaldere på rommet en det man er vant med. I flere land har det også blitt innført visse begrensninger på bruk av air-condition, noe som kan innebære at den kun kan stå på når man er i rommet, eller at den kun er tilgjengelig på sommerstid. (i Europa fra 1 juni til 30 september) Vi beklager eventuelle problemer som kan oppstå som følge av dette, men vi håper at man er forståelsesfull og ønsker å spare miljøet.

I storbyer må man regne med trafikk og uteliv. Om dette er avgjørende for deg, bør du si i fra til oss om dette før du bestiller, slik at vi kan forsøke å finne det beste alternativet for deg. Trafikk er vanligvis ingen grunn til erstatningskrav i etterkant.

Viktig

Pass, visum og helsekrav før deg og ditt reisefølge er ditt ansvar. Vi anbefaler sterkt at du skaffer deg en reiseforsikring.

Rettigheter

Cityhotels.no © og dens logo, font og tekst er varemerkebeskyttet og kan derfor ikke kopieres eller brukes uten vår godkjennelse. Cityhotels.no © har copyright på webbdesign, logo, font og tekst. Dette må ikke kopieres eller brukes uten vår godkjennelse.

EAN Affiliate Program Agrement

Ved bestilling av hotell som går gjennom vår hotelleverandør Travelscape LLC godkjenner du vilkår og bestemmelser beskrevet på nettsiden EAN terms and conditions.